בתקשורת נמסר שצפוי אישור תוספת משמעותית לתקציב הביטחון – מעריכים שראש הממשלה יתמוך בעמדת שר הביטחון בניגוד לעמדת האוצר (
נתניהו...). שוב חוזר הניגון: בעשור האחרון, לפחות ב-5 השנים האחרונות, בממשלה ובכנסת מאשרים קיצוצים בתקציב הביטחון עם אישור התקציב כולו, אבל במהלך השנה לאחר מכן מתארגנות תוספות מאד משמעותיות שמוחקות את הקיצוץ. חשוב להדגיש שמדובר בקיצוץ בשיעור ממוצע של כ-5% מגודלו של תקציב הביטחון שאח''כ מבוטל במהלך השנה.
עוד ראוי להדגיש שבדרך כלל נקבעים הקיצוצים בתקציב הביטחון בהתאם למתווה שנקבע ב
המלצות ועדת ברודט משנת 2007. לבסוף, כדאי לזכור שההמלצות, שבין השאר קבעו שבמהלך עשור ניתן לקצץ כ-30 מיליארד שקלים, התבססו על ניתוח שהראה חוסר יעילות וביזבוז משאבים במערכת הביטחון (
ועדת ברודט...). מכאן שיש מאיפה לקצץ מבלי שהביטחון יפגע.
לכאורה אפשר לחשוב שיש סיבות כבדות משקל לשינוי (תוספות) בתקציב הביטחון במהלך השנה. מצד שני בסופו של תהליך שחוזר על עצמו כל שנה.
בשביל מה זה נחוץ?