פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הניצוץ שבדרך
שלמה גזית (יום ראשון, 06/01/2013 שעה 12:00)


הניצוץ שבדרך

אלוף (דימ.) שלמה גזית



תאונת-דרכים קשה במחנה הפליטים של ג'בלייה הציתה את האינתיפדה הראשונה. בעשרים השנים שחלפו למן כיבוש הרצועה במלחמת ששת הימים ועד לדצמבר 1987 היו הרבה תאונות-דרכים, אף לא אחת מהן לא שימשה סיבה להתלקחות. הזעם והאש שהתלקחו באותו יום בג'בלייה פרצו כיוון שהאזור היה כולו רווי אדי דלק.

ביקורו המתוקשר של אריאל שרון בהר הבית עורר מהומה והצית את האינתיפדה החדשה של שנת 2000. שוב, גם התלקחות זו פרצה בשטח שהיה רווי אדי דלק. אותו ביקור, אילו נערך שנה קודם לכן, היה מסתיים מבלי שאיש היה שם אליו לב.

השטח שוב רווי אדי דלק. הכול מודעים לכך, ואם לא ייעשה דבר לבטל או לפחות לצמצם את אדי הדלק שבאוויר, או אז אין זו אלא שאלה של זמן – מתי היכן ומה יהיה הניצוץ שיצית את ההתלקחות הבאה.

שישה-עשר הימים שנותרו עד לסגירת הקלפיות הם המסוכנים ביותר. אלה הימים בהם גורמים קיצוניים יוזמים ומברכים על הפגנת היד-החזקה, הנמנעים מפעולה נמרצת בכל צעד פרובוקטיבי, ובוודאי שלא יעיזו לדבר פומבית על יזמות ממתנות. נקווה כי נעבור שבועיים אלה בשלום וכן את תקופת הביניים עד שתקום הממשלה החדשה.

כלום ניתן למנוע את הניצוץ שבדרך? יש לכך סיכוי, כמובן, אם תשתנה המדיניות של ארבע השנים האחרונות, אם כן יפתח מו''מ אמיתי, ובגישה חיובית בין ישראל להנהגת אש''פ, מו''מ אשר יחזיר אמון ותקווה להתקדמות מדינית ולפיתרון.

בהיעדר הדרך המדינית החדשה, עלינו לנקוט בצעדים אשר ימנעו, או לפחות יצמצמו את הופעתם של ''ניצוצות'' מסוכנים.

קודם כל הידברות חיובית בין גורמי הביטחון משני הצדדים;

מחוות קטנות – שהם בניגוד לקו הסנקציות והענישה שננקט מאז החלט ת עצרת האו''מ בכ''ט בנובמבר;

משנה זהירות בייזום הפעילות הביטחונית שלנו בשטח. כל סיור מיותר, כל ניסיון לבצע מעצרים – עלול לשמש כניצוץ המסוכן. לחשוב פעמיים – כלום זה באמת חיוני? ואם כן – כיצד מוודאים שלא תהיה הסתבכות.

תפילתו של משה פייגלין בהר-הבית עברה הפעם מבלי שהציתה אש. אולם מעשה כזה עלול כן להצית מחר התקוממות בדומה לביקור שרון לפני 12 שנים.
השם ''אל-אקצה'' משלהב את ההמונים. אין להתיר זאת.
וכמובן – קיימת סכנת הפרובוקטורים המקצועיים מבית, אנשי הטרור היהודי, אלה המכנים את פעולותיהם בכינוי התמים של 'תג-מחיר'. מסופקני אם ניתן להשתלט היום ולמנוע זאת, אולם חיוני לשכנע את הצד השני כי השלטון בישראל מתנגד לכך, פועל למניעה ולסיכול ומתערב מיד למניעת אסלמה.

השטח רווי אדי-דלק. בל נתיר לניצוץ להצית את התבערה.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  בדרך הניצוץ  (בצלאל פאר)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי